Uitbreiden brand basics en ontwerpen van de nieuwe website voor Juweliers Paul

Al 5 generaties lang staat Juweliers Paul garant voor kwaliteit en vertrouwen. elke generatie staat voor zijn eigen uitdagingen en na een flinke groei en een uitbreiding van een tweede winkel was het aan de nieuwe generatie om ook het web te veroveren. Mathieu, Laurence en Evelyne kwamen hiervoor bij Media Belgium terecht. Hun bestaande webshop moest worden gemigreerd en gegoten worden in een nieuw jasje.

Zoals elk nieuw project starten we vanuit een persoonlijk op maat gemaakt design. Hiervoor kon art-director Emmeline zich baseren op de brand basics die reeds ontwikkeld waren en de nieuwe stijl van hun compleet gerenoveerde winkel in Ninove.

De kille glazen vitrines zoals we ze vaak bij juweliers kennen werd vervangen door een zacht pastel kleurig interieur en een stijlvol maar toch huiselijke gebruik van meubels. Zo ga je bij het binnenkomen meteen rond tafel zitten om in alle rust en privacy met de experten van dienst allerlei juwelen te bekijken en passen.

De grootste uitdaging van dit project was de migratie van de producten uit Opencart. Zonder data te verliezen moesten alle producten overgenomen worden vanuit een exotische software.

De structuur en opbouw van de filterbare content in de shop is bijzonder complex om op SEO gebied goed te integreren.

 

Juweliers Paul cases van Media Belgium

De launch verliep moeiteloos. Juweliers Paul koos er voor om de hosting in eigen beheer te houden wat zeker geen issue is voor ons team.

Eens de website up-and running was, moesten we enkel nog de marketing machine in gang duwen. Een goeie analyse is key, hiervoor doen we de set-up van alle conversie meetinstrumenten alles uiteraard conform met de GDPR wetgeving.

Een solide cookie en privacy policy is niet alleen noodzakelijk omdat het bij wet verplicht is, maar ook omdat het simpelweg van een transparant, professioneel en klantvriendelijk klantenbeleid is.

Media Belgium ons team Wilcot

De migratie van de producten uit een exotische software is enorm tricky. Er zijn weinig referentiepunten om de migratie op te controleren of te raadplegen.

Het grootste deel moet dus manueel gecontroleerd worden, wat voor 100 producten slechts een klein taakje is maar voor een webshop als Juweliers Paul (maar liefst 6.800+ producten) is een heus huzarenstukje.

Wilcot

Aaron testimonial marketing

Aaron testimonial marketing

Juweliers Paul cases van Media Belgium
Juweliers Paul cases van Media Belgium

MEDIA BELGIUM