terug naar cases

Bart Vervaet Optiek

Nieuwe website en uitwerking van een digitale branding voor Bart Vervaet Optiek

marketing
website
UX

Bart Vervaet Optiek is een succesvolle optiekzaak in Zeeuws-Vlaanderen die zich richt op het bieden van hoogwaardige oogzorg en stijlvolle brillen. Het bedrijf wil zijn positie als de brillenspecialist van de regio versterken door middel van gerichte marketing, communicatie en websitedesign.

De doelstelling van de marketing, communicatie en websitedesign van Bart Vervaet Optiek is om het merk te versterken en de verkoop te verhogen. Het bedrijf wil zich onderscheiden van concurrenten door het aanbieden van deskundige service en stijlvolle brillen. De doelgroep is breed en bestaat uit mannen en vrouwen van alle leeftijden.

Bart Vervaet Optiek - Digitale branding en Webdesign
Unieke bril

"Voor elk wat brils" een speels woordspel dat de slogan makkelijk te onthouden maakt. Dit vat meteen de grote uitdaging van de website samen. De veelheid aan monturen en het maatwerk maakt het onmogelijk om een online shop of catalogus te ontwikkelen. De strategie van bartvervaetoptiek.be is dan ook om mensen naar de de winkel te begeleiden.

De website van Bart Vervaet Optiek werd vernieuwd om de uitstraling van de rebranding in de winkel te reflecteren. Het UX design is gericht om de klanten te inspireren en juiste stappen te laten nemen in het maken van een afspraak op locatie.

De combinatie van gerichte marketing, communicatie en vernieuwd websitedesign zal Bart Vervaet Optiek zijn naamsbekendheid vergroten en de verkoop verhogen. Het bedrijf kan zich nu onderscheiden van concurrenten door de nadruk te leggen op deskundige service en stijlvolle brillen.

Bart Vervaet optiek, sportbrillen inspiratie desktop viewBart vervaet optiek, ontmoet het team desktop view

Bart Vervaet Optiek koos ervoor heeft om zelf zo veel mogelijk content te schrijven en beeldmateriaal te voorzien. Ze willen op die manier een unieke stijl en toon creëren die hun merkidentiteit versterkt. Om dit te bereiken, namen ze de beslissing om Media Belgium in te schakelen in een ondersteunende rol.

Als partner van Bart Vervaet Optiek begrijpt Media Belgium de waarde van het hebben van een sterke online aanwezigheid. Om de optiekzaak te helpen bij het bereiken van hun doelen, gingen we op locatie om wat content en sfeerbeelden te shooten. Op deze manier kon Bart Vervaet Optiek het verhaal van hun bedrijf vertellen door middel van authentieke, persoonlijke beelden.

Hoewel Media Belgium een ondersteunende rol speelde in dit proces, had Bart Vervaet Optiek de volledige controle over de inhoud en de presentatie ervan. Door hun eigen unieke visie en stem in hun content te injecteren, konden ze hun eigen persoonlijke merkidentiteit creëren die aantrekkelijk was voor hun doelgroep.