terug naar cases

Juweliers Paul

Ontwikkelen en toepassen digitale huisstijl voor de derde generatie Paulers

applicatie
fotografie
webshop

Al 5 generaties lang staat Juweliers Paul garant voor kwaliteit en vertrouwen. elke generatie staat voor zijn eigen uitdagingen en na een flinke groei en een uitbreiding van een tweede winkel was het aan de nieuwe generatie om ook het web te veroveren. Mathieu, Laurence en Evelyne kwamen hiervoor bij Media Belgium terecht. Hun bestaande webshop moest worden gemigreerd en en in een nieuw jasje gegoten worden.

Ontwerp op maat

Zoals elk nieuw project starten we vanuit een persoonlijk op maat gemaakt design. Hiervoor kon art-director Emmeline zich baseren op de brand basics die reeds ontwikkeld waren en de nieuwe stijl van hun compleet gerenoveerde winkel in Ninove.De kille glazen vitrines zoals we ze vaak bij juweliers kennen werden vervangen door een zacht pastelkleurig interieur en een stijlvol maar toch huiselijk gebruik van meubels. Zo ga je bij het binnenkomen meteen rond tafel zitten om in alle rust en privacy met de experten van dienst allerlei juwelen te bekijken en te passen.

Correcte sitemigratie

De grootste uitdaging van dit project was de migratie van de producten uit Opencart. Zonder data te verliezen moesten alle producten overgenomen worden vanuit externe software.De structuur en opbouw van de filterbare content in de shop is bijzonder complex om op SEO gebied goed te integreren.

wilcot

De migratie van de producten uit externe software is enorm tricky. Er zijn weinig referentiepunten om de migratie op te controleren of te raadplegen. Het grootste deel moet dus manueel gecontroleerd worden, wat voor 100 producten slechts een klein taakje is maar voor een webshop als Juweliers Paul (maar liefst 6.800+ producten) een heus huzarenstukje is.

Wilcot (developer)

mobile

Klaar voor lancering

De launch verliep moeiteloos. Juweliers Paul koos er voor om de hosting in eigen beheer te houden wat zeker geen issue is voor ons team. Eens de website up-and-running was, moesten we enkel nog de marketingmachine in gang duwen. Een goeie analyse is key, hiervoor doen we de set-up van alle conversie meetinstrumenten alles uiteraard conform met de GDPR wetgeving.

Een solide cookie en privacy policy is niet alleen noodzakelijk omdat het bij wet verplicht is, maar ook omdat het simpelweg van een transparant, professioneel en klantvriendelijk klantenbeleid is.

Optimaal gebruik maken Search Engine Advertising

De SEA is gebaseerd op 5 principes of stappen.

  1. Bepaal KPI's en strategie (willen we naambekendheid? Dan is een hoog aantal impressies heel belangrijk dus is de KPI: tracken van impressies.
  2. Informeren (de sector goed begrijpen en leren uit wat anderen ons al hebben voorgedaan)
  3. Vertrek vanuit website (conversietracking, wat willen mensen als eerste zien)
  4. Keyword research (welke zoekwoorden zijn te specifiek en welke zijn dan weer te vaag)
  5. Leer uit de vorige campagnes en marketingavonturen

Maak google search campagnes op (start eerst met zoveel mogelijk impressies en clicks nadien gaan we specifieker op trends of doelstelling te werk)

Analyseer resultaten en binnengekomen data, pas campagnes hierop aan (en verander bidstrategie naar conversies, CPA en ten slotte ROAS)

We starten vanuit een doelstelling gekoppeld aan een budget. In het begin gaat dit heel algemeen en breed. Nadien herhalen we deze stappen door een funnel toe te passen. Op deze manier kunnen we zo efficiënt mogelijk mensen gaan in kaart brengen en bereiken met erg specifieke campagnes zoals: voor de kerstperiode willen we de verkoop van juwelen stimuleren. Bij de start van het nieuwe jaar en tijdens voorjaar gaan we verloven en trouwen meer proberen pushen omdat we volgens statistieken kunnen definiëren dat op deze momenten de vraag hiernaar groter is. Om de juiste mensen voor deze campagnes specifiek te kunnen benaderen moeten we eerst op meer algemene campagnes getest hebben.

Via online kanalen de verkoop in de fysieke winkel stimuleren

Online marketing is een werk van lange adem. Niet elk resultaat is perfect meetbaar in een conversie of een omzet. In het geval van Juweliers Paul is naambekendheid dé belangrijkste focus van de hele webshop, nog belangrijker dan de verkoop zelf. Een juweel is iets uniek en moet door heel veel mensen gedragen en aangevoeld worden. Dit is erg moeilijk om online te realiseren. De klanten gaan dan ook vaak met hun wishlist of pré-selectie online naar de winkel om de persoonlijke aanpak en kwaliteit van het juweel te ervaren. 

Bij naambekendheid draait het allemaal om timing. wanneer je de potentiële prospect kan bereiken is deze waarschijnlijk nog niet helemaal klaar om een aankoop te doen. De sleutel is om regelmatig zichtbaar te zijn zodat ze de naam Juweliers Paul zeker niet vergeten. Dit resultaat halen we door re-marketing te gaan toepassen via google display ads. De naam Juweliers Paul is op het Vlaams grondgebied dan ook een erg dankbare naam. Het is moeilijk verkeerd te schrijven en blijft snel plakken door de robuuste klank en enkele lettergreep.