terug naar cases

Planet Yoghurt & Planet Pasta

Rebranding, website & campagnes voor Planet Pasta en Planet Yoghurt.

website
marketing
fotografie

Maak kennis met de beste pasta en froyo shops van het land! Planet Yoghurt & Planet Pasta bieden met hun vier handige locaties een fantastische ervaring aan voor jong en oud. Met een grote verscheidenheid aan smaken en toppings om uit te kiezen, is Planet yoghurt & Planet Pasta een innoverende pionier in hun vak. Of je nu op zoek bent naar een zoet tussendoortje, een gezonde snack of gewoon wat quality time samen, hun deuren staan altijd open.

Een bedrijf rebranden is het proces van het verder ontwikkelen van de identiteit uitstraling van een bedrijf. Nieuwe elementen en vormgeving bouwt aan het algehele imago van het bedrijf en dienen om deze beter af te stemmen op de waarden, doelen en doelgroep. Rebranding kan een grote onderneming zijn, maar het kan ook een krachtig hulpmiddel zijn om een ​​bedrijf nieuw leven in te blazen en het te helpen nieuwe niveaus van succes te bereiken.

Waar er al jaren stelselmatig gebouwd werd aan de uitstraling miste de franchise een uniforme identiteit. De uitdaging van Planet Yoghurt & Planet Pasta bestond er dan ook uit om trouw te blijven aan de rijke traditie van het brand en de klanten die het brand al jaar en dag kennen. Het moet nieuw en fris aanvoelen alsook herkenbaar en vertrouwd.

Het rebranden van een bedrijf vereist een zorgvuldige planning en uitvoering. Het proces moet beginnen met een grondige analyse van het huidige merk van het bedrijf, inclusief de sterke en zwakke punten, evenals de doelgroep en het concurrentielandschap. Deze informatie kan vervolgens worden gebruikt voor de ontwikkeling van een nieuwe merkstrategie en het uiteenzetten van een berichtgeving dat aansluit bij de waarden en doelen van het bedrijf.

Zodra de nieuwe merkstrategie op zijn plaats is, is het tijd om de rebranding te implementeren. Dit omvat doorgaans het bijwerken van alle instore screens, de visuals van JOYN, de socials zoals Instagram en Facebook van een nieuw jasje voorzien, het updaten van de beeldbank en uiteindelijk ook een nieuwe website.