B2B Webshop voor point of sale materialen

development
UX

Replica is een bedrijf uit Aalst dat zich specialiseert in het ontwikkelen en installeren van beletteringen en reclamemateriaal. Voor de 23 filialen van MediaMarkt in België voorzien ze de pos-materialen. Aangezien elke winkel anders is ingericht heeft elke winkel zijn specifieke noden. Zo kan bijvoorbeld een winkel waar vasttapijt ligt niet veel aanvangen met een vloersticker. De winkelmanagers zijn niet altijd op de hoogte van deze dingen bij het doorgeven van hun bestellingen. Hoewel Replica beschikt over veel in-house kennis over deze klant zochten ze toch een manier om het bestelproces te optimaliseren. Vandaar de keuze om een B2B-webshop op maat te bouwen voor de filialen van MediaMarkt.

De webshop bestaat uit 2 delen:

1.       de webshop interface voor de medewerkers van MediaMarkt om de benodigde materialen te bestellen

2.       het dashboard, waar zowel MediaMarkt als Replica producten kunnen toevoegen en winkelacties kunnen toevoegen

posdashboard

Replica had specifieke noden voor hun prijszetting. Aangezien de webshop op maat gemaakt is konden we zonder problemen features toevoegen zoals staffelprijzen waarbij de prijs afhankelijk is van het aantal bestelde stuks. Ook werd de mogelijkheid voorzien om een bestelling met spoed te laten leveren aan een meerprijs die afhankelijk is van de producten in het winkelmandje.

staffelprijzen

De webshop werd voorzien van een mobielvriendelijke interface zodat de winkelmanagers bestellingen kunnen plaatsen vanop hun smartphone.