Totaalaanpak voor Vecuisine vegan mousses: digitale branding, fotografie, website en marketing

branding
fotografie
strategie
website

Het is meer dan ooit duidelijk dat de consumptie van dierlijke producten een negatieve impact heeft op ons en onze prachtige planeet. We moeten onze manier van consumeren veranderen. VECUISINE is het eerste Belgische merk dat desserts produceert vrij van dierlijke producten, lactose en gluten.

Alle desserts zijn goedgekeurd door EVA VZW en hebben dus allemaal het V-label. Het maakt niet uit of je familieleden veganist zijn of een allergie hebben, je kunt voor iedereen één product kopen.

De Oh My!-reeks van Vegcuisine is een kleurrijke branding met een vrolijk en zomers karakter. Vanaf het begin kreeg Media Belgium de verantwoordelijkheid voor de volledige digitale branding en communicatie van hun producten. Gedurende de eerste levensjaren van de mousses (tijdens de pandemie van 2020-2022) werden ze voorzichtig aan de wereld geïntroduceerd, met de website als eerste stap.

We hebben de verpakking en het ontworpen logo vertaald naar een website met als voornaamste doel een verhalende functie te hebben. In één oogopslag krijg je meteen een duidelijke indruk van het heerlijke Oh My! gevoel. Dit is het resultaat van een goede basis bij het begin van het project. Het wireframe kwam na een markt- en concurrentieanalyse. Dit werd vervolgens omgezet in een UX-prototype, waarbij we tijdens verschillende sessies met de klant hebben gespard over de copy en de gebruikersflow.

Vecuisine desktop view Media BelgiumVecusine desktop view Lidl

Nadat de inhoud klaar was en we een duidelijk beeld hadden van hoe het beeldmateriaal eruit moest zien, zijn we met onze moodboards de studio ingedoken voor fotosessies. Deze sessies hebben we in de loop van de jaren herhaald om steeds nieuw en fris beeldmateriaal te kunnen delen met onze volgers.

Toen de website zo goed als klaar was, zijn we aan de slag gegaan met het installeren van alle Google-services en het opzetten van de randkanalen. Zowel de social media kanalen (Facebook en Instagram) als de Google Business-account moeten goed op elkaar zijn afgestemd om een duidelijk en samenhangend verhaal te vertellen.